en edes muista miltä aurinko näyttää.
Kai sillä on ne keltaiset silmät,
ne jotka lämpöä lähettää.
Silläkin ois ne äitinsä silmät,
ne jotka rakkautta lähettää.
Ois suuri valtio tär aurinko, aurinko,
Poista jo luotani tää ahvinko
Jos hänet annat, häntä rakastaisin
ja oisin maailmani valoisin.
On saave jatkunut jo kauan,
Jospa se on vain eksynyt pilviin
ja ehkä huo menna luoksein saa.
Oi suuri valtio tän auringon,
Poista jo luotani tää ahdinko
Jos hänet annat, häntä rakastaisin
ja oisin maailmani valoisin.
nyt taas tuntoo päivin päällä.
Kai sillä on ne keltaiset silmät,
ne jatkaa lämpöä lähettää.
Oi suuri valtia tää Aulinko,
Poista jo luotani tää ahdinko,
On satanut jo monta päivää.