Fast jag vet att du har väntat många år
Åh Maria min vän, är du kär i mig än?
När jag nu framför dörren längs går
Från de kvällar vi mötte varann
Fick jag smyga just på tå
För att få sitta och hålla din hand
att vi kysstes lite grann
Som de nätter när vi möttes ner vid ån
Åh Maria, min vän, är du kär i mig än?
Fast jag vet att du har väntat många år
Där jag nu framför dörren din står
blev min längtan alltför svår
Till din hem byggd jag styrde min färg
Ja mitt hjärta jag är slår
när jag framför dörren står
Till det hus där du eldar din här
till en tid då vi var små
Redan då fanns mitt hjärta där hos dig
Och jag hoppas du är lika kär i mig
Åh Maria, min vän, är du kär i mig än?
Fast jag vet att du har väntat många år
Åh Maria, min vän, är du kär i mig än?
När jag nu framför dörren din står
Åh Maria min vän, är du kär i mig än?
Fast jag vet att du har väntat många år
Åh Maria min vän, är du kär i mig än?
Åh jag hoppas du är lika kär